24 Temmuz 2016 Pazar

Chesterfield Click (Mentollü)

İlk sigara incelememe hoş geldiniz arkadaşlar. Bu blogda sizlere yeni denediğim sigaraları anlatmaya çalışacağım elimden geldiğince. Bir hatırlatma olarak sigaraları 10 üzerinden puanlandıracağım ve puanlandırma yaparken 10 puandan 5'ini tütüne, 3'ünü filtreye, 1'ini sarıma ve 1'ini de görselliğe ayıracağım. İyi okumalar. 

Normalde sigaraların paket dizaynlarını pek umursamayan birisiyim, kapaklı kutu oldukça rengi filan pek umursamam fakat Chesterfield Click'in dış dizaynını beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Açık mavi paket üzerine kaplan resmi ve yandan açılmalı paket göze hoş geliyor gerçekten. Mavi biraz daha koyu olsa daha iyi olabilirdi ama o zaman da Navy Blue ile karıştırılabilirdi. Böyle de fena değil diyelim ve paketin dış görünüşüne 1 puan verip değerlere bir göz atalım.

Değerler fotoğrafta gördüğünüz gibi zifir:8, nikotin:0.6 ve karbonmonoksit: 9 olarak ayarlanmış. Bana nikotini az geldi özellikle. Üst üste rahat 2 tane yakılıyor zaten. Piyasadaki hafif sigaralardan birisi ve aldığım duyuma göre mentollüler içerisinde de hafifler kısmında yer alıyor Chester. Artık sigaranın içerisine geçelim isterseniz.

Beyaz bir filtre karşılıyor bizi paketi açınca. Filtrenin üzerinde mentolün patlatma yerini işaret eden bir yuvarlak mevcut. Yazı paketin aksine yeşil. Tütünlerin bittiği yerin hemen altındaysa çoğu sigarada olduğu gibi markayı yani Chesterfield yazısını görüyoruz. 

İçmeden önce sarıma baktığımızda gayet sıkı sarıldığını fark ettim. Tabi yine filtreye doğru filtreler sıkılığını kaybediyor fakat bu her sigarada olduğu için es geçiyorum ve sarıma ayırdığım 1 puanı da bu sigaraya veriyorum. Filtre de sert sayılır. Taş gibi değil ama sertlik yeterli. İleriden spoiler vermiş gibi olmayayım ama mentolü patlattıktan sonra da filtre sağlamlığını koruyor. Bu yüzden 3 üzerinden 3 veriyorum filtreye de. 5 puanı garantiledi şimdiden Chesterfield Click.

Sigaranın tadına geçiyoruz. Mentollü sigaraları 2 bölümde incelemek lazım. Mentolü patlatmadan önce ve mentolü patlattıktan sonra. Patlatmadan önce boğazı rahatsız etmeyen ama tatsız bir tütün tadı aldım. Bazı kaçak hafif sigaralar gibi kalite yok ama ağırlık da olmadığı için kalitesizliği hissetmedim. Yavan bir tat var diyebilirim. İçilmeyecek gibi mi? Değil yine de. Tütüne 5 puan ayırmıştık bildiğiniz gibi. Bu 5 puanın 2'sini patlatmadan önceki kısma ayırıyorum fakat patlatmadan önceki tütün benden 2 üzerinden 0 alıyor.

Assolistler son çıkar mantığıyla en sona en önemli kısım kaldı. Tabii ki de en önemli şey mentolün patlatıldıktan sonraki hali. Yukarıda belirttiğim gibi mentolü patlatınca da filtre bütünlüğünü koruyor. Mentol tadına gelinceyse bildiğiniz sarılmış mentole dönüyor sigara. Bu çok hoşuma gitmeyen bir his benim açıkçası. İnsan biraz da sigara içtiğini hissetmek istiyor ama Chesterfield Click'in hafif tütünü üzerine bu kadar yoğun bir mentol gerçekten dediğim gibi insana sarılmış mentol içiyor hissiyatı veriyor. Mentolü patlattıktan sonraki kısma bu yüzden 3 üzerinden 2 veriyorum. Toplam 10 üzerinden 7 alıyor Chesterfield Click benden bu yüzden.

Artıları
Dış görünüşü hoş.
Sarım iyi.
Filtre sağlam.

Eksileri
Tütün ortalamanın altında.
Mentol aşırı fazla.
Nikotin doyurucu değil.

Üretici: Philip Morris
Puan: 7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder